کد خبر: ۹۳۰۵۵۶
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴

فیلم| مدل موی دختر رهبر کره‌شمالی برای زنان عادی ممنوع شد

مدل مو و لباس دختر نوجوان رهبر کره شمالی برای زنان عادی این کشور ممنوع است. مقامات کره شمالی می‌گویند این مدل‌ها ضد سوسیالیستی است و مجازاتی معادل ۶ ماه کار اجباری و کوتاهی مو در پی دارد.
آفتاب‌‌نیوز :

مقامات کره شمالی در باره ترند جدید لباس و مدل موی زنان در این کشور هشدار داده و آن را مغایر ارزش‌های سوسیالیستی شمال می‌دانند. این در حالیست جو آئه دختر نوجوان کیم جونگ اون موهایش را به این شکل آرایش می‌کند و این مدل محبوب مقامات سیاسی زن در این کشور است.

مقامات کره شمالی محدودیت و سرکوب‌های جدیدی را برای شهروندان زن این کشور که مدل مو‌های خود را به سبکی موسوم به "خروسی" ببندند و لباس‌هایی با آستین شفاف و بدن نما بپوشند، در نظر گرفته اند.

موی خروسی در کره شمالی به مدلی گفته می‌شود که از کناره‌های شقیقه به بالا برده شده و از پشت روی شانه بریزد. بخشی از مو‌های جلوی سر نیز از یک طرف روی پیشانی استایل می‌شود.

براساس برخی از گزارش ها، هیونگ سونگ وول خواننده سابق کره شمالی که حالا یک چهره سیاسی و از دستیاران رهبر کره شمالی محسوب می‌شود، این مدل موی خروسی را مد کرده است.

ری سول جو، همسر کیم جونگ اون و جو آئه دخترش نیز در ماه‌های گذشته مو‌های خود را به این سبک درست کرده اند.

مقامات کره شمالی: مد جدید ضد سوسیالیستی است و باید ریشه کن شود
از دیگر سو لباس‌هایی با آستین‌های که پارچه نازک و شفاف تری دارند، خشم مقامات کره شمالی را برانگیخته است.

این مدل‌های مو و لباس که ظاهرا در هر جای دنیا بسیار ساده و پیش پا افتاده محسوب می‌شوند، به عنوان "پدیده‌های ضد سوسیالیستی که تاثیر منفی بر جامعه دارند" نشانه گذاری شده و مقامات از آن‌ها به عنوان عناصری که باید "ریشه کن شوند" نام می‌برند.

افرادی که قوانین را نادیده بگیرند احتمالا به ۶ ماه کار سخت در اردوگاه یا آموزش‌های مجدد ایدئولوژیک در زندان محکوم خواهند شد.

جو آئه دختر کیم جونگ اون در یک مراسم عمومی در ۱۴ می‌با لباسی که آستین‌های نازک و بدن نما داشت، ظاهر شد.

کارشناسان می‌گویند این دختر که در سنین نوجوانی و به باور آن‌ها احتمالا ۱۰ تا ۱۳ ساله است، ظاهری بالغانه دارد و از قدرت فردی برای انتخاب آزادانه لباس‌هایش برخوردار است.

براساس گزارش رادیوی آزاد آسیا، مقامات کره شمالی در حین هشدار ویدئویی خود در باره سرکوب این مدل از مو و لباس که در میان زنان جوان پیونگ یانگ مرسوم شده، تصاویری از دستگیری زنان را نشان می‌دهند.

پیش از گزارش شده بود که کودکان طبقه مرفه در کره شمالی نیز لباس‌هایی مشابه لباس کیم جو آئه می‌پوشند. تصاویر منتشر شده در تاریخ ۳۰ می‌در خبرگزاری مرکزی کره شمالی نشان می‌دهد برخی از کودکان یک مهد کودک معتبر پیونگ یانگ نیز لباس‌هایی با آستین‌های بدن نما پوشیده اند.

به گفته برخی منابع سرکوب‌های اخیر با مخالفت نادر برخی از شهروندان کره شمالی مواجه شده است و بسیاری از آن‌ها از استاندارد‌های دوگانه موجود برای زنان طبقه مرفه و سیاسی شکایت دارند.

منبع: فرارو
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما